Jouw aanbod

Jouw aanbod

Praktische tips voor het ontwikkelen van de naam van je bedrijf:

  • Check de domeinnaam voordat je het definitief wil gaan gebruiken, dit kan bijvoorbeeld op neostrada.nl. Vul de gewenste naam in en zie of die nog beschikbaar is.
  • Doe dit ook met je social media, mocht de naam al bestaan, kijk dan of je een toevoeging kan doen, mijn website is bijvoorbeeld carlijnevers.nl maar mijn social media is @feelgoodmetcarlijn
  • Wil je dat je bedrijfsnaam internationaal uit te spreken is?
  • Wel of niet inschrijven bij de KVK? Je mag helemaal zelf bepalen of je dat wel of niet doet. je bent het pas verplicht als jij een bepaald inkomen eruit haalt. Zelf heb ik mij wel ingeschreven bij de KvK op de dag dat ik besloot te gaan ondernemen, omdat het voor mijzelf een gevoel van ‘echtheid’ gaf en ik ervan overtuigd was dat ik op de één of andere manier succesvol zou worden. Je kan via deze link de voorwaarden van de KvK inzien om jouw keuze te maken. Er zijn bijvoorbeeld ook financiële redenen om je in te schrijven, bijvoorbeeld om belasting terug te krijgen. Verdiep je hierin bij de KVK zelf.  

OPDRACHT 1: 

Begin met het opschrijven van alle opties die je hebt om een bedrijf op te gaan starten, als je nog niet 100% zeker bent van wat je wilt gaan doen, bedenk dan eerst welke richting je op wilt gaan. Je kan ook opschrijven wat je zeker niet wilt gaan doen, om zo steeds meer tot de kern te komen. 

Als je al wel een goed beeld hebt van wat je wilt gaan doen, begin dan met het maken van je aanbod. Welk soort diensten of producten wil je gaan aanbieden. Schrijf eerst gewoon alles op wat in je opkomt, later kunnen we dat steeds specifieker gaan maken.

OPDRACHT 2:

Ga alle informatie ordenen, wat is haalbaar, wat kan je nu doen, welke investeringen heb je er voor nodig. Hou je eerste aanbod simpel en duidelijk. Hoe meer jij gaat groeien als ondernemer, hoe beter jij kan inschatten wat je publiek nodig heeft vervolgens kan je daar je aanbod op aanpassen. Het belangrijkste voor nu is dat je een knoop gaat doorhakken en daadwerkelijk gaat beginnen. 

Zelf heb ik verschillende webshops gehad die minder succesvol waren maar zonder deze webshops was ik nooit tot de bedrijven gekomen welke ik nu heb.